Allertalbahn

Verden'den Celle üzerinden Gifhorn'a (Unter- ve Oberallertalbahn) giden eski demiryolu bağlantısının güzergahı


Allertalbahn, Aşağı Saksonya'da bölgesel öneme sahip bir demiryolu hattıydı. Aller Nehri boyunca ilerliyen ve Gifhorn'u Celle aracılığıyla Verden'e bağladı. 

Şekil 1 (kaynak: © OpenStreetMap-Katkıda bulunanlar, www.openstreetmap.org, Son erişim: 19.07.2017)

Zaten 19. yüzyılın ortalarında Allertal'i Bremen ve Hannover arasında bir demiryolu bağlantısı için kullanma çabaları vardı. Hanover Krallığı'nın 1866'da Prusya tarafından zorla birleştirilmesinden sonra, bu planlar somutlaştırıldı ve Bremen'den Magdeburg'a bir bağlantı planlanarak ileriye götürüldü. 

 

Verden'den Celle'ye (Unterallertalbahn) kadar olan bölüm, 1903 ve 1905 arasında kademeli olarak açıldı. Celle'den Gifhorn'a (Oberallertalbahn) doğu kısmının 1913'te tamamlandı. Bu doğu kesiminde 27 Eylül 1981'de yolcu trafiği durduruldu. Gifhorn Şehrinden Gamsen-Kästorf'a yük trafiği 1 Mart 1983'e kadar, Celle ile Müden-Diekhorst (Flettmar) arasında Mayıs 1993'e kadar devam etti. Birkaç köprü dışında eski demiryolu hattından neredeyse hiçbir şey kalmadı. Güzergahın çoğu kaldırıldı.


Şekil 2 (kaynak: Albert Ohlms, Müden)

Resim 2 yolculuk sırasında çekilmiş ve Alte Ise üzerindeki köprüyü gösteriyor. St. Andrew'un haçları arka bölümde görülebilir ve bu tarih izi daha sonraki rotaya götürür. En sonunda bir açıklık görebilirsiniz. Mevcut konumu oradadır.



Şekil 3 güneyden Alte Ise üzerindeki köprüyü göstermektedir.

Şekil 3 (kaynak: Bay Lauterbach, Müden)



Şekil 4 (kaynak: Von Stefan K-50678 - kendi işi, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16097720 Die Allertalbahn in Gifhorn Stadt (26. September 1981))

Şekil 4, 26 Eylül 1981'de Gifhorn Şehrin istasyonundaki VT 95 demiryolu otobüsünü göstermektedir. Uerdingen vagon fabrikası tarafından geliştirilmiş ve 1950'lerde bu rotada tanıtılmıştır. 27 Eylül 1981'e kadar Oberallertal rotasında kullannıldı.  

 

Dizel vagonlar, daha önce kullanılan buharlı lokomotiflerden daha hızlıydı ve bu da Gifhorn'dan Celle'ye seyahat süresini 10 dakika azalttı.



Şekil 5, 188 numaralı federal karayolu ile kesişmeden hemen önce Dragen orman alanında hala var olan Allertalbahn rotasını göstermektedir. Bu noktadan itibaren, güzergah Gifhorn - Wieren demiryoluna (Uelzen yakınında) paralel ilerlemiştir.

Şekil 5 (kaynak: Ralf Schwarz, Rednitzhembach, 1981)



MetinBernhard Kracht, Stüde und Jörg Thaden, Westerbeck


Duymak için bisiklet yolu
Bu bilgi panosunun size okumasını sağlayın.

Konuşmacı: Oratlas - çevrimiçi okuma programı   -   Kurgu: Jörg Thaden